Arriva spojí vlakovým expresem jižní Čechy s Prahou, bude prvním soukromým dopravcem na této trase

4. prosince 2016 | V neděli 11. prosince 2016 začne jezdit nový expresní vlak Arrivy z jižních Čech do Prahy. Jeho trasa povede z Nové Pece přes Český Krumlov, České Budějovice a Tábor do Prahy. Cesta z Krumlova do Prahy potrvá 3 hodiny, z Českých Budějovic pak 2 hodiny a 8 minut. Expresní vlaky Arrivy budou jezdit od prosince o víkendech a o svátcích, v letní sezoně pojedou každý den. Základní jízdné z Českého Krum

Arriva bude prvním železničním dopravcem, který vstoupí na vlastní podnikatelské riziko na dálkovou linku do jižních Čech. Dosud zde jezdily pouze státní dráhy. Ráno pojede expres Arrivy z Prahy do Českých Budějovic a Nové Pece a odpoledne se vrátí zpět do Prahy. Od letošního 11. prosince bude jezdit o víkendech a svátcích, od 4. června do 1. října pak pojede každý den.

„Zaměřujeme se na vytváření přímých spojení tam, kde můžeme nejlépe využít naše motorové vlaky,
tedy hlavně na trasách vedoucích částečně po hlavních elektrifikovaných koridorech, ze kterých je ale v určitém místě potřeba sjet na vedlejší trať, kde je nezbytný dieselový vlak. U běžných vlaků trvá v takovém případě výměna lokomotivy 10–15 minut, my můžeme rychleji pokračovat dál a neztrácet čas,“
říká ředitel Arriva vlaky Jiří Nálevka. „I to je důvod, proč otevřeme přímou vlakovou linku z Prahy na jih Čech, v přímém železničním spojení vidíme veliký potenciál. Náš vlak zvládne dojet z Prahy do Krumlova za 2 hodiny
a 59 minut, to je jízdní doba zcela srovnatelná s konkurenčními autobusy.“

Z jižních Čech jezdí řada lidí pravidelně do Prahy za prací a do školy. Na Šumavu a do Krumlova zase vyráží turisté z Prahy na výlety nebo na dovolenou. Tomu je přizpůsobený i jízdní řád Arrivy, která počítá, že jejích služeb využijí turisté, vodáci, studenti i lidé, kteří v hlavním městě pracují.

Prodej jízdenek na internetu a slevy pro studenty

Jízdenky prodává Arriva od pondělí 21. listopadu v předprodeji na internetu, cestující si je mohou koupit také v pokladně Regiojetu na pražském hlavním nádraží anebo nechat nákup na palubu vlaku ke stevardovi. Cena je ve všech případech stejná. „Cestující z Českých Budějovic zaplatí za jízdenku do Prahy základní jízdné 165 korun, z Českého Krumlova pak 200 korun. Malé děti a kočárky vozíme zdarma, děti ve věku od 6 do 15 let za polovinu, studenty ve věku 15–26 let s žákovským průkazem se slevou 25 procent a držitele průkazů ZTP a ZTP/P se slevou 75 procent. Za jízdní kolo účtujeme 25 korun, pokud má cestující ISIC kartu, dostane slevu 10 %,“ doplnil Jiří Nálevka. „Ceny jsme nastavili podobně jako konkurenční autobusy, jsem přesvědčený, že část cestujících dá při stejné ceně přednost pohodlnější cestě vlakem,“ dodal.

Při nákupu jízdenky v eshopu na www.arriva-vlaky.cz není třeba elektronickou jízdenku tisknout, stačí ji mít v notebooku, tabletu nebo chytrém telefonu, případně stačí nadiktovat stevardovi transakční kód z jízdenky. S jízdenkou zakoupenou na internetu je automaticky spojena i bezplatná garance místa. V eshopu si zároveň cestující vyberou na plánku vlaku místo, které jim bude nejvíce vyhovovat.

Zásuvky, WiFi, pohodlné sedačky i barel s pitnou vodou

Ve vlaku Arrivy najdou cestující 120 pohodlných polohovatelných sedaček, místo pro kočárky a jízdní kola. Cestující si mohou bez příplatku vybrat pohodlnější sedadla v klidové zóně doplněná o polštářek pod hlavu
a deku na přikrytí nebo místa s dětským koutkem. Na palubě vlaku je bezplatná vysokorychlostní WiFi. Na žízeň si může každý natočit zdarma vodu z barelu s pitnou vodou uprostřed soupravy. „Náš vlak byl vyroben v Německu a jezdil dříve u Deutsche Bahn. Když jsme ho přivezli do Česka, prošel zásadní rekonstrukcí
a dostal úplně nový interiér,“
vysvětluje Nálevka. „Vybrali jsme velmi komfortní sedačky, které se používají v první třídě, instalovali jsme do vlaku vysokorychlostní internet i zásuvky. Není to elektrický vlak, ale přesto je uvnitř velmi tichý.“

Vybavení vlaku Arriva

  • Zásuvky pro připojení notebooků nebo nabíjení telefonů u všech sedaček
  • Barel s pitnou vodou zdarma po celou dobu cesty
  • Bezplatné připojení k vysokorychlostnímu internetu
  • Polohovatelné sedačky se sklopnými stolky
  • Oddělená klidová zóna se zákazem telefonování a rušení ostatních cestujících
  • Dětská zóna (na vybraných stolcích pod okny bude připraven herní plán Člověče, nezlob se!, stevardi půjčí rodičům na požádání figurky nebo další hry, kterými se děti během cesty zabaví)
  • Minibar s doplňkovým prodejem občerstvení

Cestující si mohou ve vlaku koupit od stevarda široký sortiment občerstvení. „Cestou nabídneme čerstvé sendviče, kávu, čaj i horkou čokoládu. K dispozici budou džusy, ledový čaj, dětské nápoje, sušené maso, cereální sušenky, kvalitní čokoláda nebo hospodské brambůrky a pivo. Zaměřili jsme se na produkty, které neobsahují levný palmový olej a máme v nabídce také bezlepkové potraviny,“ doplnil Nálevka.

Jízdní řád linky Praha – České Budějovice – Český Krumlov – Nová Pec

AEx 1057 - Směr Nová Pec

 

AEx 1058 - Směr Praha

9:02

Praha hlavní nádraží

21:02

10:20 - 10:22

Tábor

19:43 - 19:44

11:10 - 11:18

České Budějovice

18:42 - 18:54

|

Boršov nad Vltavou

18:32

11:40

Křemže

18:19

11:44

Holubov zastávka

18:16

11:53

Zlatá Koruna

18:06

12:01 - 12:02

Český Krumlov

17:55 - 17:59

12:10

Kájov

17:48

12:24

Hořice na Šumavě

17:35

12:45

Černá v Pošumaví

17:12

12:51

Horní Planá zastávka

17:07

12:55

Horní Planá

17:04

13:02

Nová Pec

16:56

 

 

Kontakt pro novináře

Nikola Šeligová

Marketing & Komunikace

ARRIVA TRANSPORT ČESKÁ REPUBLIKA

M: +420 702 212 892

nikola.seligova@arriva.cz

 

O Arrivě

ARRIVA v České republice provozuje 2 000 autobusů, 35 trolejbusů, 5 vlaků osobní dopravy a zaměstnává téměř 3 200 zaměstnanců. Celkový obrat skupiny převyšuje 4 miliardy korun. Hlavní činností skupiny je linková autobusová doprava. Na trhu pravidelné osobní autobusové dopravy v České republice zaujímá ARRIVA vedoucí postavení. Ročně přepraví přes 115 milionů cestujících. ARRIVA v Česká republice je součásti skupiny ARRIVA, jedné z největších dopravních společností v Evropě, která zaměstnává 55 000 lidí a ročně přepraví více než 2,2 miliardy cestujících ve 14 evropských zemích.