Arriva

FAQ e-shop Arriva

Musím se kvůli nákupu jízdenky registrovat do e-shopu?

Nemusíte. Jízdenku si můžete zakoupit i anonymně bez přihlášení. Registrací ale získáte několik výhod: nižší ceny jízdenek u vybraných spojů, možnost nakupovat pro více osob najednou, přehled plánovaných i minulých cest, jednoduché storno a vratky jízdného, využití kreditového účtu pro rychlé a jednoduché platby. Pokud se rozhodnete pro anonymní nákup, jízdenku vám zašleme na vyplněný e-mail, který uvedete v průběhu nákupu. Zároveň si můžete na konci nákupu po potvrzení platby stáhnout jízdenku do svého zařízení. 

Jak se registruji do nového e-shopu?

Pokud máte účet v původním e-shopu na adrese jízdenky.arriva.cz, přihlaste se tady pod stávajícím účtem a následujte pokyny. Po dokončení budete mít převedeny kredity i zakoupené jízdenky. Pokud účet ještě nemáte, jednoduše si jej vytvoříte na adrese shop.arriva.cz. Po kliknutí v pravém rohu na tlačítko menu a volbě „Vytvořit účet“ zadáte e-mail, jméno a příjmení a zvolíte si své heslo. Po potvrzení potřebných souhlasů a aktivaci účtu v e-mailu, bude Váš účet aktivní. Registrace je jednotná jak pro nákup na webovém e-shopu, tak v mobilní aplikaci.

Jak postupovat při nákupu jízdenek vaplikaci?

Pokud už máte nainstalovanou aplikaci ARRIVA CZ, proveďte její aktualizaci na nejnovější verzi (Android: 1.1.04, iOS: 1.1.4). Poté se přihlaste pod stávajícím účtem a následujte pokyny k převedení kreditů a zakoupených jízdenek. Následně můžete nakupovat tak, jak jste byli dosud zvyklí. Pokud aplikaci ještě nemáte, stáhněte si jí z Google Play nebo App Store a nainstalujte jí, je to výhodné, protože získáte řadu benefitů a nižší ceny jízdenek. Poté si vytvořte svůj účet a přihlaste se. Anonymní nákup bez přihlášení není v naší mobilní aplikaci možný.

Mohu si při nákupu jízdenky rezervovat své místo?

V ceně každé jízdenky je také místenka. Své místo k sezení si můžete vybrat na plánku vozidla v průběhu nákupu. Pokud to neuděláte, místo vám automaticky přidělí náš systém.

Jaké jsou možnosti mého účtu?

V záložce „Můj účet“ můžete upravovat své osobní údaje, potřebné souhlasy nebo si změnit heslo. V záložce „Moje jízdy“ najdete přehled všech zakoupených i projetých jízdenek. V záložce „Můj kredit“ si můžete ověřit stav svého kreditu včetně přírůstků a úbytků nebo si zde kredit dobít prostřednictvím PayU.

Jakými způsoby mohu jízdenku zaplatit?

Svůj nákup můžete zaplatit platební kartou prostřednictvím Google Pay a Apple Pay nebo okamžitým bankovním převodem. Provoz platební brány zajišťuje společnost PayU. 

Svůj nákup můžete zaplatit také ze svého kreditového účtu. Musíte na něm mít dostatek prostředků pro zaplacení celé částky objednávky. Platbu kreditem a PayU nelze kombinovat.

Musím si jízdenku tisknout? Jak mám postupovat ve vlaku nebo autobusu při kontrole?

Jízdenku si tisknout nemusíte. Ke kontrole ji můžete předložit na displeji svého elektronického zařízení. Důležité je, aby byl QR kód na jízdence čitelný, protože na jeho základě je provedena kontrola, když jízdenku předložíte při nástupu do autobusu řidiči nebo průvodčímu ve vlaku.

Jak postupovat, když chceme cestovat ve větší skupině?

Pro objednání jízdenek pro skupinu více než 20 osob nás kontaktujte prostřednictvím rezervačního formuláře na webu www.arriva.cz nebo na zákaznické lince 725 100 725.

Jak mohu změnit nebo stornovat jízdenku?

Změny jízdenek koupených na e-shopu nejsou možné. Jízdenku je třeba stornovat a zakoupit novou. Storno jízdenky mohou provést jen registrovaní a přihlášení zákaznici jednoduše ve svém profilu v sekci Moje jízdy. Stornovat jízdenku zakoupenou s přihlášením do vašeho účtu lze nejpozději 15 minut před odjezdem spoje, na který byla jízdenka zakoupena. U jízdenky v rámci OneTicket před samotným začátkem platnosti. Storno poplatek je 0% při vrácení do kreditu, naopak 10% (nejméně však 10 Kč) při vrácení peněžních prostředků ve všech ostatních případech. Pro storno jízdenky zakoupené bez přihlášení kontaktuje zákaznické centrum na e-mailu info@arriva.cz nebo telefonu 725 100 725. Z částky jízdného, které vám bude vráceno po provedení storna, vám bude účtován stornopoplatek podle platných Smluvních obchodních podmínek.

Jak mohu zrušit svůj účet na e-shopu?

Pokud si přejete zrušit svůj účet na e-shopu, kontaktuje zákaznické centrum na e-mailu info@arriva.cz nebo telefonu 725 100 725, kde vám sdělí další postup. Pro zrušení účtu platí postup ve Smluvních obchodních podmínkách pro zřízení a vedení uživatelského účtu a kreditového účtu.