V Mladé Boleslavi a Turnově si připomenou výročí železničních tratích, uvidíte se tam
Svezou vás parní i motorové vlaky na několika trasách.
Mladá Boleslav, Turnov, Sobotka, Dolní Bousov nebo Skalsko. Co spojuje tato místa a zdejší nádraží? Úctyhodná výročí železničních tratí, které tady mají. V těchto dnech je tomu totiž už 160 let, co vznikla Turnovsko-kralupská dráha a 120 let si připomíná trať Skalsko – Sobotka. Taková výročí si zaslouží pořádnou oslavu! Těšit se můžete na jízdy zvláštních vlaků a bohatý doprovodný program. Hlavním centrum oslav bude hlavní nádraží v Mladé Boleslavi, kde i my z Arrivy jezdíme a proto tady rozložíme náš stánek a potěšíme vás pexesem, dětskými jízdenkami a dalšími drobnostmi v blankytně modré barvě.
Na hlavním nádraží v Mladé Boleslavi na vás v sobotu 13. září od 9:30 do 17:00 čeká kromě jízd historických vlaků také výstava lokomotiv ČD Cargo nebo modelová železnice. V Turnově bude kulturní program před odjezdem prvního vlaku do Mladé Boleslavi a příjezdem odsud. Po celý den můžete navíc zavítat do zdejšího lokomotivního depa. Program bude také v Sobotce, Dolním Bousově nebo Skalsku.
Milovníkům železnice srdce zaplesá, až se na koleje vydají parní lokomotivy 310.0134 a 213.902, přidá se k nim motorový vozů Hurvínek nebo Orchestrion. Pojedou podle jízdního řádu třeba z Turnova přes Mladou Boleslav do Dolního Bousova a Sobotky, další parní vlak vyjede na trase Všetaty – Mladá Boleslav – Turnov a nezapomene se ani na trasu z Mladé Boleslavi přes Katusice do Skalska.
Jaká je historie tratí? Turnovsko-kralupská dráha zahájila provoz 15. září roku 1865 a propojila průmyslový sever s Buštěhradskou dráhou a Společností státní dráhy. Liberecko tím tenkrát získalo snadnější odbyt svých výrobků a lepší přístup k surovinám. O sedm let později byla dostavěna odbočka z Neratovic do Prahy na tehdejší nádraží Františka Josefa I. Zajímavostí je, že trať s délkou 87 kilometrů budovalo přes 8 tisíc dělníků.
120 let je malebné lokálce Skalsko - Mladá Boleslav - Sobotka. Provoz byl slavnostně zahájen 26. října 1905. Velkou měrou k ní přispěl sobotecký politik, národohospodář a průmyslníka Jindřich Gustav Maštálek. I tato trať významně přispěla k dalšímu rozvoji regionu.
