Časté dotazy
Než se se svojí otázkou obrátíte po telefonu, e-mailem nebo pomocí chatu na naše zákaznické centrum, podívejte se na odpovědi na nejčastěji pokládané otázky a možná je mezi nimi. Pokud jste ji nenašli a potřebujete poradit osobně a hned, zavolejte nám na telefon 725 100 725 nebo napište pomocí chatu, který se vám otevře při návštěvě našeho webu. Jsme vám k dispozici každý den minimálně od 4:00 do půlnoci.
Nemusíte. Registrací ale získáte několik výhod. Ve svém nákupním účtu snadno dohledáte doklady k plánovaným i minulým cestám, můžete cestu změnit nebo zrušit. Uvidíte také stav svých kreditů, které můžete použít pro svou další cestu.
Jízdenky zakoupené prostřednictvím našehoe-shopu obsahují QR kód. Ten najdete na PDF jízdence, kterou vám pošleme e-mailem nebo si ji uložíte do svého zařízení po zaplacení vaší jízdenky. Tento kód jednoduše stačí ukázat na obrazovce vašeho telefonu, či jiného zařízení. Tisknout tedy nic nemusíte a společně ušetříme alespoň malý kousek přírody.
V případě našich vlaků, rychlíků jsou ceny na vybraných relacích vyšší než v předprodeji, týká se to především cest na delší vzdálenost. Pro vaše pohodlí a jistotu doporučujeme zakoupit jízdenku v našem e-shopu, v prodejních zařízeních nebo v pokladně na nádraží. U autobusových Arriva Expressů platí, že cena v předprodeji je vždy nižší než při nákupu jízdenky u řidiče při nástupu na daný spoj.
Ano, platí na linkách integrovaných do dopravního systému příslušného kraje. Na území Prahy a Středočeského kraje můžete využívat jízdenky PID, v Libereckém kraji tarif IDOL, v Plzeňském kraji jízdenky systému IDPK, v Ústeckém kraji tarif DÚK a ve Zlínském kraji tarif Zlínského kraje. Všechny podrobnosti jsou uvedeny u příslušné lince.
Nejjednodušší je, když si předem objednáte přepravu přes systém ONE TICKET, který za tímto účelem provozuje organizace CENDIS, využít můžete i telefonní linku 222 266 755. Zkušení operátoři vám zajistí nejen asistenci při nástupu a výstupu z našeho vlaku, ale třeba i přestup na vlak dalšího dopravce včetně posouzení možností použití výtahů ve stanicích. Zavolat můžete i na naši zákaznickou linku 725 100 725, abychom se o vaši klidnou přepravu postarali. Kategorizaci železničních stanic naleznete zde.
V našich autobusech i vlacích můžete platit bezkontaktní kartou stejně jednoduše jako za nákup v obchodě. Pro vaše pohodlí doporučujeme nákup jízdenek v našem e-shopu, aplikaci ARRIVA CZ nebo v našich prodejních místech. V případě koupě jízdenky na e-shopu získáte bezplatně místenku a doklad nemusíte tisknout, stačí ukázat QR kód vaší jízdenky.
Změny jízdenek koupených na e-shopu nejsou možné. Jízdenku je třeba stornovat a zakoupit novou. Storno jízdenky mohou provést jen registrovaní a přihlášení zákaznici jednoduše ve svém profilu v sekci Moje jízdy. Stornovat jízdenku zakoupenou s přihlášením do vašeho účtu lze nejpozději 15 minut před odjezdem spoje, na který byla jízdenka zakoupena. U jízdenky v rámci OneTicket před samotným začátkem platnosti. Storno poplatek je 0% při vrácení do kreditu, naopak 10% (nejméně však 10 Kč) při vrácení peněžních prostředků ve všech ostatních případech. Pro storno jízdenky zakoupené bez přihlášení kontaktuje zákaznické centrum na e-mailu info@arriva.cz nebo telefonu 725 100 725. Z částky jízdného, které vám bude vráceno po provedení storna, vám bude účtován stornopoplatek podle platných Smluvních obchodních podmínek.
Rádi vás s celou skupinou odvezeme tam, kam potřebujete. Kontaktujte nás na zákaznické lince 725 100 725 nebo pomocí našeho rezervačního formuláře nejpozději sedm dní předem.
Změny jízdenek koupených na e-shopu nejsou možné. Jízdenku je třeba stornovat a zakoupit novou. Jízdenku můžete stornovat, přičemž její hodnota se promění na tzv. kredity a za ně si pak můžete koupit novou jízdenku. Z částky jízdného, které vám bude vráceno po provedení storna, vám bude účtován stornopoplatek podle platných Smluvních obchodních podmínek.
Pokud se něco naší vinou nepovede, garantujeme vám nárok na kompenzaci v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 1371/2007, a to i nad rámec pravidel platných v České republice. Při zpoždění spoje z důvodů na straně dopravce máte nárok na vrácení
- 100 % za nevyužitou jízdenku kvůli zrušení spoje nebo jiné události,
- 50 % ceny jízdenky při zpoždění 120 minut a větším,
- 25 % ceny jízdenky při zpoždění 60 až 119 minut.
Přesná pravidla kompenzací vymezují Smluvní přepravní podmínky. V ostatních případech jsou nároky na kompenzace posuzovány individuálně a finanční náhrada vám může být vyplacena formou kreditu. V případě dotazů a nejasností se obraťte na naše zákaznické centrum.
Ano, ve vlacích přepravujeme jízdní kola do vyčerpání kapacity. V případě, že máte koupenu jízdenku na vlak v našem e-shopu včetně kola, není potřeba již kontaktovat pro rezervaci zákaznickou linku. Pokud máte koupené pouze jízdenky, nejdou Vám již kola na e-shopu koupit nebo jedete s větším počtem kol, prosím kontaktujte pro rezervaci zákaznickou linku 725 100 725 nebo nám napište na info@arriva.cz
V případě větší skupiny cestujících kontaktujte naše zákaznické centrum alespoň pět dní v předstihu pomocí rezervačního formuláře s žádostí o hromadnou rezervaci místenek na konkrétní spoj. Rezervaci vám rádi zpracujeme na rychlíkové spoje. U osobních vlakových spojů se vždy budeme snažit vypravit vlak, do kterého se bez problému vejdete.
Ano, při cestě naším vlakem doporučujeme zarezervovat si místa s nejvyšším číselným označením. Vedle těchto míst se zpravidla nachází rozšířený prostor, kde je možno odstavit kočárek, protože místo je dostatečně prostorné na odstavení několika kočárků, takže problém s nedostatkem míst nehrozí. Při cestě autobusovým Arriva Expressem je kočárek potřeba umístit v zavazadlovém prostoru.
Ztráty a nálezy můžete ohlásit na lince 725 100 725 nebo e-mailu info@arriva.cz, k dispozici je vám také chat, který se automaticky spustí po vstupu na naše webové stránky. Abychom mohli ztracenou věc co nejrychleji dohledat, sdělte nám den, čas a konkrétní spoj, kdy jste s námi cestovali, přidejte detailní popis ztraceného předmětu a nezapomeňte uvést i telefonní spojení na vás. To vše nám usnadní práci a zrychlí nalezení zapomenuté věci.
V našich autobusech a vlacích můžete cestovat se psem, nezapomeňte na jízdenku pro něj podle platného tarifu jednotlivých dopravních systémů. Na linkách Arriva Express není bohužel přeprava zvířat možná.
S nákupem jízdenky v samoobslužném automatu vám pomůže naše zákaznické centrum, zavolejte na číslo 725 100 725, jsme vám k dispozici každý den od 4:00 do půlnoci.
Ano, mimořádné zastavení vám zajistíme do jakékoliv zastávky nebo stanice na trase vlaku. Podmínkou je jízdenka pro nejméně pět osob do řádné zastávky následující za tou, kde plánujete vystoupit. Ozvěte se nám alespoň tři dny dopředu, abychom mohli žádost posoudit z pohledu provozních možností konkrétního vlaku.
