Menu

Časté dotazy

Než se obrátíte na naše centrum zákaznické péče, pokuste se svůj dotaz najít níže. 

Nemusíte. Registrací ale získáte několik výhod. Ve svém nákupním profilu snadno dohledáte doklady k plánovaným i minulým cestám, můžete cestu změnit nebo zrušit. Uvidíte také stav svých kreditů, které můžete použít pro svou další cestu. 

Jízdenky zakoupené prostřednictvím našeho e-shopu obsahují třímístný kód. Ten najdete na PDF dokladu zaslaném e-mailem, stejně jako v potvrzující SMS, pokud jste tuto možnost zvolili. Tento kód stačí k tomu, abyste mohli cestu nastoupit. Tisknout tedy nic nemusíte a společně ušetříme aspoň malý kousek přírody. 

SMSjízdenka 

V případě vlaku je cena stejná. U autobusových Arriva expressů platí, že cena v předprodeji je vždy nižší než při nákupu jízdenky u řidiče při nástupu na daný spoj. 

Na území ČR bohužel nelze od 11. 6. 2017 uplatnit slevu pro držitele průkazu ŤZP A ŤZP-S. Na slovenském území slevu ještě využít můžete, dále na českém území už to ale bohužel možné není. Jedná se o nařízení ministerstva dopravy. 

V autobusech Arriva express je k dispozici možnost platby bezkontaktní kartou. Ve vlacích zatím akceptujeme pouze hotovost, a to v českých korunách a v eurech. V každém případě doporučujeme u obou typů spojů nákup jízdenek v předprodeji. Součástí jízdenky bude bezplatná místenka a doklad nemusíte tisknout - stačí si pamatovat číslo sedadla a třímístný kontrolní kód rezervace.

Můžete stornovat jízdenku zakoupenou přes náš e-shop nebo prostřednictvím partnerské sítě prodejních míst. Podrobný návod a podmínky naleznete zde

Jízdenka nelze přerezervovat v e-shopu, pokud již byla vystavena. Jízdenku můžete stornovat, přičemž její hodnota se promění na tzv. kredity. Za ně si pak můžete zakoupit nový jízdní doklad. Případně můžete navštívit místo předprodeje, kde vám jízdenku zdarma vymění.

Pokud se něco nepovede na naší straně, garantujeme vám nárok na kompenzaci v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 1371/2007, a to i nad rámec pravidel platných v ČR.

Při zpoždění spoje z důvodů na straně dopravce máte nárok na vrácení:

  • 100 % za nevyužitou jízdenku kvůli zrušení spoje nebo jiné události,
  • 25 % ceny jízdenky při zpoždění 60 až 119 minut
  • 50 % ceny jízdenky při zpoždění 120 minut a větším.

Přesná pravidla kompenzací vymezují Smluvní přepravní podmínky. V ostatních případech jsou nároky na kompenzace posuzovány individuálně a finanční náhrada vám může být vyplacena formou kreditu.

V případě dotazů a nejasností je vám k dispozici tým péče o zákazníky.

Ano, ve vlacích přepravujeme jízdní kola do vyčerpání kapacity. V našich vlacích je místo pro 8 jízdních kol, umístěných vždy na hácích na obou koncích soupravy. V současnosti bohužel místo pro kola nelze rezervovat přes internet, tato funkce by však do e-shopu měla být brzy doplněna. Do té doby lze s kolem dorazit k vlaku a zaplatit poplatek přímo našemu stevardovi. Případně, zejména u větších skupin, kontaktujte náš tým zákaznické péče, který rezervaci zajistí.

Ano. Při cestě vlakem doporučujeme zarezervovat nejvyšší místa v naší jednotce, tedy úplně vpravo v pravé části vlaku (místa 181-188). Vedle těchto míst se nachází rozšířený prostor, kde je možno odstavit kočárek (resp. místo je dostatečně velké na odstavení několika kočárků, takže problém s nedostatkem míst nehrozí). Při cestě autobusovým Arriva expressem musí být kočárek umístěn v zavazadlovém prostoru. 

Na moravských linkách Arriva expressu je možná přeprava až dvou psů s jedním cestujícícm. Nicméně mohou nastat okolnosti, kdy Vás řidič do přepravy nemusí přijmout. Těmi jsou přítomnost dalších psů ve vozidle nebo vyčerpaná kapacita spoje. Místa pro psy tedy nelze rezervovat předem. Na lince Praha - Teplice není možná přeprava žádných zvířat.

Pokud je váš pes malého vzrůstu, lze ho přepravovat v přepravce s neprodyšným dnem. V případě většího vzrůstu požadujeme nasazení náhubku a vodítka.

Od 11. června 2017 je opravdu vyloučena přeprava cestujících mezi Prostějovem a vybranými zastávkami v Olomouci. Toto omezení vychází z požadavků Olomouckého kraje.

  • Zcela vyloučena je přeprava z Prostějova do zastávky Olomouc, hlavní nádraží a zpět.
  • U vybraných spojů je povolena přeprava cestujících mezi Prostějovem a zastávkami Olomouc, Pionýrská/Fakultní nemocnice a Olomouc, autobusové nádraží.