Testujeme prototyp devatenáctimetrového trolejbusu

Na teplických linkách jezdí žlutomodrý trolejbus.

Trolejbus Škoda 33 Tr je prototypem nízkopodlažního třínápravového dvoučlánkového trolejbusu, který byl vyroben v září 2019. Výrobcem podvozku a karoserie je společnost SOR Libchavy, která využila karoserii autobusu SOR NS 18, jehož design vychází z dílny známého českého architekta Patrika Kotase. Autobus SOR NS 18 byl poprvé představen na veletrhu Czechbus v roce 2018. Dodavatelem elektrické výzbroje je společnost Škoda Electric, a.s.

Trolejbus má délku 18.750 mm a šířku 2.550 mm. K nástupu a výstupu cestujících slouží čtyři dvoukřídlé dveře o šířce 1.200 mm. O bezbariérovosti tohoto vozidla svědčí nástupní výška 330 mm a výška podlahy 340 mm. Trolejbus nabízí 47 míst k sezení a 73 místa k stání. První a třetí náprava trolejbusu je natáčecí, třetí náprava je hnací. Trolejbus je poháněn asynchronním motorem o výkonu 240 kW. Je napájen napětím 600 V.

Proti svým předchůdcům, provozovaným v Teplicích, zaujme nejen nepřehlédnutelným designem v žluto-modré kombinaci s městským znakem, ale také celovozovou klimatizací a bezpečnostními kamerami pro monitorování interiéru vozidla i prostoru před a za vozidlem.

Vzhledem k tomu, že se jedná o prototyp, Drážní úřad uložil podmínky ujet 20.000 km ve zkušebním provozu s cestujícími, než bude toto vozidlo definitivně schváleno do provozu. Po nezbytném zaškolení řidičů, které proběhne v průběhu tohoto měsíce, bude trolejbus provozován v pracovních dnech na nejzatíženějších teplických trolejbusových linkách 102 (Řetenice,Tolstého – Anger), 105 (Řetenice,Tolstého – Panorama) a 107 (Řetenice,Tolstého – Prosetice) po boku svých starších kolegů Škoda 28 Tr Solaris a Škoda 25 Tr Irisbus.